Change Management værktøjskasse

af Charlotte Wiinstedt Olsgaard Gennem de seneste 3 år har vi i netværksgruppen for change management opbygget en samling af inspirerende indlæg med fokus på praktisk anvendelse af en metode eller et værktøj i forbindelse med en forandringsproces. Formålene med de enkelte metoder og værktøjer spænder bredt, som eksempler kan nævnes: strategi, interessentanalyse, kommunikation, håndtering af forandringsmodstand, implementering og fastholdelse …

Konsulentbrokernes fremtid – en historie om innovation i IT konsulentbranchen

Dette er en historie om innovation. Innovation i god gammel klassisk forstand. Innovation, som har eksisteret siden mennesket begyndte at bytte ting med hinanden og derved tage stilling ting værdien af ydelser og ting – altså at handle. Innovation som Clayton Christensen, “the godfather of innovation” ville have lavet det: Det er en historie om S-kurven, og hvordan der netop …

Videndeling er udfordret – nye veje søges!

Tine Weirsøe I årevis har videndeling været en vigtig driver for de offentlige ESDH projekter og er blevet betraget som værdiskabende og nødvendigt i alle typer organisationer. Begreber som videndeling, knowledge management eller knowledge sharing er dog aldrig defineret entydigt i ISO-standarder eller lignende og det er måske et problem nu, hvor videndeling er kommet i modvind. Jeg vil nævne …

Digitalisterne samarbejder for at få tingene gjort

Christian Duus-Lund De digitale generationer samarbejder for at få tingene gjort. Digitalisternes forventninger til digitale værktøjer på arbejdspladsen er formet af de apps og services, de kender fra privat-sfæren og deres forventninger til at kunne udføre deres arbejde alle steder fra, ikke bare kontoret. Nu er turen kommet til at se på, hvordan de udfører arbejdet. Og svaret er enkelt: …

En samtale på vejen

Netværk fungerer bedst, når vi kan mødes, fordi der er mulighed for at tale sammen om idéer, tanker og erfaring. Selvom videndeling kan foregå via rapporter, manualer og artikler, så er ansigt-til-ansigt-mødet det bedste, når viden skal formidles videre. Af Inger Toft Thiersen Der kan være langt mellem de gode samtaler. De der samtaler, hvor vi får vendt små og …

Opmærksomhed skal skabes og gives

Kun dem, der kan skabe den rette og ikke mindst største opmærksomhed, får de anerkendende og økonomiske livgivende klik, som alle ønsker. Men det sikre kriterium ​for, at opmærksomheden er til stede, er dialog – når man mødes. Af Inger Toft Thiersen Er vi opmærksomme, når vi er tilstede? Eller er vi tilstede, fordi nogen har gjort os opmærksomme? “Undskyld, …

Kunstig inte​​lligens udfordrer advokatbranchen

​​Kunstig Intelligens får stigende betydning for advokatbranchen, som ventes at være kraftigt forandret om blot 5 år. Men i hvilken retning går udviklingen? af Inger Toft Thiersen Robotter kan overtage arbejdsfunktioner på en lang række områder, og advokatbranchen er bestemt ingen undtagelse. Senest har den digitale advokat Ross imponeret branchen med sin evne til, på få sekunder at kunne besvare …