IT People Denmarks netværksgrupper er hverken kaffeklubber eller foredragsmøder.
Hos os er det medlemmerne, der er i centrum, og input til møderne kommer fra deltagerne selv. Fagligheden består i at medlemmerne af netværksgrupperne deler konkret viden og erfaringer. Deltagerne modtager sparring og viden fra ligesindede kolleger fra andre organisationer, og de får derved mulighed for at få friske øjne på deres daglige udfordringer og problemstillinger – selvfølgelig i et lukket og fortroligt forum.
Vi bruger konkrete værktøjer til at facilitere sparring og til at udvikle deltagerne, samt skabe relationer på tværs af organisationer.
Alle møder forløber under ledelse af en mødefacilitator, der selv har mangeårig erfaring med netop det faglige emne, som netværksgruppen samles om. Tilsammen skabes et stærkt fagligt netværk, som medlemmerne også trækker på og sparrer med udenfor netværksmøderne.
En typisk mødeagenda for IT Ledelse Øst 3.0 kan indholde:
- Check ind: Deltagerne hilser på hinanden og forholder sig til dagens emne med en kort øvelse.
- Vidensbazar: Øvelse hvor deltagerne bliver skarpe på egne ressourcer, og hvordan de både kan skabe værdi og selv få udbytte af netværket.
- Seneste viden: Mødeleder giver input om den seneste viden på området.
- Deltager-case: En deltager fremlægger en kortfattet præsentation af en aktuel case for resten af netværksgruppen. Herefter taler deltagerne i mindre grupper omkring problemstillingen og finder konkrete løsningsforslag. Grupperne fremlægger for hinanden og taler i plenum om casen.
- Sparring med omvendt stol: Én person kommer i fokus og får konkrete løsningsforslag til deres egne udfordringer.
- Check ud: Deltagerne summer individuelt over, hvad de hver især har lært og af hvem, samt hvad de selv har bidraget med.