IT Supportchef

I udbytte får du
- Nye vinkler på udfordringer i dit daglige arbejde
- Værktøjer og metoder, som kan bruges i dit arbejde og din virksomhed
- Sparring med ligesindede med samme faglige udfordringer
- Sparring med en ledelsessparringspartner mellem møderne
- Et frirum, hvor du kan åbne dig op uden at være begrænset af en bestemt rolle eller magtrelation
- Adgang til, og sparring med de andre medlemmer af gruppen, i Microsoft Teams
- Inklusiv årlig adgang til vores ”Service Desk og IT Support Dagen” i samarbejde med Peopleteam (Værdi 2.995 kr. Ekskl. moms)
Udbytte af medlemskab
Møderne vil være som et udviklingslaboratorium for dig, da set-up'et i gruppen vil minde om en workshop. Gruppens medlemmer kommer med problemstillinger fra deres hverdag, som diskuteres i mindre grupper, og hvor der vil blive givet et forslag på en løsning på det konkrete problem. Du vil få nye input og metoder med hjem til brug i din virksomhed, og du vil få en skærpet forståelse af teknologiens strategiske muligheder, og styrke dine evner til at træffe korrekte beslutninger ud fra et IT-mæssigt synspunkt.
Eksempler på konkrete fokusområder:
- Personaleledelse og motivation
- Samarbejde og kommunikation i teamet
- Selve supporten: Personlig betjening, telefonisk og skriftlig support
- Fysisk organisering og indretning af service desk
- AI i Service Desk
- IOT - hvordan bruger vi Internet of Things, og hvordan påvirker det Service Desk
- SLA og målinger samt performancekultur i Service Desk
- Vidensdeling / Knowledge Management
- Corporate Social Media
- Cloud Computing
- Automatisering af opgaver og funktioner
- Processer og arbejdsgange i Service Desk
Netværksgruppen henvender sig til
Datoer for møder
- Tirsdag 25. februar 2020 kl. 10.00 - 16:30 Sted: Novozymes, 2800 Lyngby
- Torsdag 2. april 2020 kl. 10.00 - 16:30 Sted: Topdanmark, 2750 Ballerup
- Torsdag 11. juni 2020 kl. 08.30 - 16.00 Sted: Scandic Sluseholmen, Molestien 11, 2450 København SV
- Tirsdag 25. august 2020 kl. 10.00 - 16:30 Sted:TBA
- Mandag 19. oktober 2020 kl. 10.00 - 16:30 Sted: SimCorp, 2300 Kbh S
- Onsdag 16. december 2020 kl. 10.00 - 16:30 Sted: Schultz, 2500 Valby
Cases: "First Time Right" & "Optimal Vidensdeling"
Cases: Ledelse: "Distanceledelse", "Ledelse til siden og op" & "Ændringsledelse"
Konference: Service desk og IT Support dagen 2020
Cases: "Chatbots"
Cases: "Sikkerhed i SD" & "Automatisering"
Cases: "De Rigtige KPI'er"
Konceptet for netværksgruppen
I dette sound board, er det deltagerne der er i centrum. Input til møderne kommer fra deltagerne. Fagligheden består derfor i at dele konkret viden og erfaringer, hvor deltagerne modtager sparring og erfaringer fra andre ligesindede. Som deltager får du herved mulighed for at få friske øjne på daglige udfordringer og problemstillinger – selvfølgelig i et lukket, fortroligt forum. Vi bruger nogle konkrete værktøjer til at facilitere sparring, udvikle deltagerne og skabe relationer på tværs af organisationer. Til sammen skaber dette et stærkt fagligt netværk.
Praktisk information
- Netværksgruppen er åben for optagelse
- Prisen på et medlemskab er normalt 14.995 kr. ekskl. moms (fradragsberettiget).
- Alle netværksgrupper holder 5 årlige møder (inkl. Kick Off-dag & Konference: Service desk og IT Support dagen 2019).
- Møderne foregår i tidsrummet 10-16 inklusiv frokost.
- Værtskabet for møderne går på skift mellem medlemmerne.
Mere information om hvordan den enkelte netværksgruppe fungerer, får du i velkomstbrevet efter indmeldelse.
Kick-off
Dagen afsluttes med en hyggelig netværksmiddag.
Mødeagenda
- Check ind: Deltagerne hilser på hinanden og forholder sig til dagens emne med en kort øvelse.
- Vidensbazar: Øvelse hvor deltagerne bliver skarpe på egne ressourcer, og hvordan de både kan skabe værdi og selv få udbytte af netværket.
- Deltager-case: En deltager fremlægger en kortfattet præsentation af en aktuel case for resten af netværksgruppen. Herefter taler deltagerne i mindre grupper omkring problemstillingen og finder konkrete løsningsforslag. Grupperne fremlægger for hinanden og taler i plenum om casen.
- Sparring med omvendt stol: Én person kommer i fokus og får konkrete løsningsforslag til deres egne udfordringer.
- Check ud: Deltagerne summer individuelt over, hvad de hver især har lært og af hvem, samt hvad de selv har bidraget med.
Forventninger til netværksgruppens medlemmer
Virksomheder
I gruppen er der medlemmer fra følgende virksomheder:
- SimCorp A/S
- DFDS A/S
- SOS International A/S
- Hofor A/S
- Novozymes A/S
- Schultz
- Aabenraa Kommune
- Sundhedsdatastyrelsen
- Ørsted
- MT Højgaard
- Bankernes EDB Central A.M.B.A
- TopDanmark A/S
- e-Boks A/S
- Systematic A/S
- Sunclass Airlines
Netværksfacilitator
