IT Supportchef

IT Supportchef netværk - Et netværk for ligesindede it supportchefer.

it supportchef netværk

hvorfor it supportchef netværk?

IT Supportchef netværket er for dig der ønsker sparring, dele viden og erfaringer med andre IT Supportchefer, der sidder med samme udfordringer som dig selv.

 

    Du kan fx få hjælp til:

  • Nye vinkler på udfordringer i dit daglige arbejde
  • Værktøjer og metoder, som kan bruges i dit arbejde og din virksomhed
  • Sparring med ligesindede med samme faglige udfordringer
  • Sparring med en ledelsessparringspartner mellem møderne
  • Et frirum, hvor du kan åbne dig op uden at være begrænset af en bestemt rolle eller magtrelation
  • Adgang til, og sparring med de andre medlemmer af gruppen, i Microsoft Teams
  • Inklusiv årlig adgang til vores ”Service Desk og IT Support Dagen” i samarbejde med Peopleteam (Værdi 2.995 kr. Ekskl. moms).
 

Udbytte af medlemskab

Møderne vil være som et udviklingslaboratorium for dig, da set-up'et i IT Supportchef netværksgruppen vil minde om en workshop. Gruppens medlemmer kommer med problemstillinger fra deres hverdag, som diskuteres i mindre grupper, og hvor der vil blive givet et forslag på en løsning på det konkrete problem. Du vil få nye input og metoder med hjem til brug i din virksomhed, og du vil få en skærpet forståelse af teknologiens strategiske muligheder, og styrke dine evner til at træffe korrekte beslutninger ud fra et IT-mæssigt synspunkt.

Eksempler på konkrete fokusområder:

  • Personaleledelse og motivation
  • Samarbejde og kommunikation i teamet
  • Selve supporten: Personlig betjening, telefonisk og skriftlig support
  • Fysisk organisering og indretning af service desk
  • AI i Service Desk
  • IOT - hvordan bruger vi Internet of Things, og hvordan påvirker det Service Desk
  • SLA og målinger samt performancekultur i Service Desk
  • Vidensdeling / Knowledge Management
  • Corporate Social Media
  • Cloud Computing
  • Automatisering af opgaver og funktioner
  • Processer og arbejdsgange i Service Desk


Image
Som medlem af netværket ”IT-supportchef” i IT People Denmark har jeg stor glæde af Uffes evner som facilitator ... Uffe har en evne til at bringe energi til hele gruppen og evner at holde alle deltagere aktive med aktuelle problemstillinger og relevante udfordringer. Alle bidrager og alle får noget med hjem ... Uffe er topprofessionel og god til at samle spændende og dygtige folk, desuden besidder han en utrolig evne til at facilitere møder på en både humoristisk og afslappet måde.Pia Sonne Rasmussen, IT Service Owner and Manager in IT Operations, Topdanmark

IT Supportchef Netværksgruppens medlemmer

IT supportchefer og ledere af IT Service desk.


Image
Uffe er altid et frisk pust ... Han er velforberedt og energisk når vi afholder vores netværksmøder, hvor alle bliver involveret og hørt. Intet er/bliver overladt til tilfældighederne og selvom det mange gange kan lyde som 'gammel vin på nye flasker' så kommer vi altid hjem med noget nyt, ny inspiration gode feedbacks og input. I er lykkedes med at sammensætte en god, homogen og inspirerende netværksgruppe - tak for det!Betina Korterup, Chef for Drift & Support, Schultz A/S

Konceptet for IT Supportchef netværksgruppen

I dette sound board, er det deltagerne der er i centrum. Input til møderne kommer fra deltagerne. Fagligheden består derfor i at dele konkret viden og erfaringer, hvor deltagerne modtager sparring og erfaringer fra andre ligesindede. Som deltager får du herved mulighed for at få friske øjne på daglige udfordringer og problemstillinger – selvfølgelig i et lukket, fortroligt forum. Vi bruger nogle konkrete værktøjer til at facilitere sparring, udvikle deltagerne og skabe relationer på tværs af organisationer. Til sammen skaber dette et stærkt fagligt netværk.

 

Praktisk information


  • IT Supportchef Netværksgruppen er åben for optagelse
  • Prisen på et medlemskab er 14.995 kr. ekskl. moms (fradragsberettiget).
  • Alle netværksgrupper holder 5 årlige møder 
  • Adgang til Konference: Service desk og IT Support dagen m. Peopleteam
  • Nyårtaffel og - kur og sommemiddag.
  • Møderne foregår i tidsrummet 10-16:30 inklusiv frokost.
  • Værtskabet for møderne går på skift mellem medlemmerne.

Mere information om hvordan IT Supportchef netværksgruppen fungerer, får du i velkomstbrevet efter indmeldelse.


Image
Uffe er fyldt med god energi og har den dejligste smittende latter, man kan kun blive i godt humør i hans selskab. Han formår at få en netværksdag til at flyve afsted med sine gode indslag og faste rutiner, bl.a walk and talk, som er meget inspirerende. Jeg kan varmt anbefale at deltage i en af Uffes netværksgrupper.Anita Maar, Supportchef, Plandent A/S

Mødeagenda

En typisk mødeagenda kan indholde:

  • Check ind: Deltagerne hilser på hinanden og forholder sig til dagens emne med en kort øvelse.
  • Vidensbazar: Øvelse hvor deltagerne bliver skarpe på egne ressourcer, og hvordan de både kan skabe værdi og selv få udbytte af netværket.
  • Deltager-case: En deltager fremlægger en kortfattet præsentation af en aktuel case for resten af netværksgruppen. Herefter taler deltagerne i mindre grupper omkring problemstillingen og finder konkrete løsningsforslag. Grupperne fremlægger for hinanden og taler i plenum om casen.
  • Sparring med omvendt stol: Én person kommer i fokus og får konkrete løsningsforslag til deres egne udfordringer.
  • Check ud: Deltagerne summer individuelt over, hvad de hver især har lært og af hvem, samt hvad de selv har bidraget med.
 

Forventninger til medlemmer

Som medlem af en IT People-netværksgruppe forventes du at bidrage med erfaringer og vidensdeling på et højt fagligt niveau. Jo mere viden og engagement hver enkelt medlem bidrager med, jo bedre bliver netværksgruppen og jo større er udbyttet. Alt hvad der bliver talt om til møderne holdes fortroligt af mødefacilitator såvel som deltagere. Hos IT People vægter vi fagligheden højest i netværksgrupperne, og derfor tillader vi ikke, at der laves nogen former for salg eller markedsføring i netværket.

Netværksfacilitator

Image

Uffe Lykkebak er CEO og Founder af IT People Denmark. Han har en stor passion for at føre folk sammen og for at se dem lykkes i gruppesammenhæng. Det udlever han til fulde via sin virksomhed IT People Denmark, hvor han igennem en årrække har opbygget et innovativt faciliteringskoncept, hvor IT-eksperter deler deres erfaring og viden. Uffe er hele tiden på jagt efter nye måder at facilitere på, der skaber kompetencegivende løft for deltagerne - hvad enten det er gennem IT People Speakers-arrangementer eller virksomhedens netværksgrupper.

Kontakt for et uforpligtende møde/en kop kaffe:
E-mail.:           ul@itpeopledenmark.dk
Mobil.:            53 83 83 57